torsdag 3 maj 2012

månadsrapport april

Det blev ingen supermånad som vi hade hoppats på i och med alla utdelningarna. Aktierna gick ned mer än de gav i utdelning över lag men det var ändå väldigt kul att se nya färska pengar rulla in.
Utgifterna var lite väl höga denna månad men ett kalas, ett biobesök och inköp av mat till hushållet är väl ok utgifter. Jag lyckades ganska bra med att inte äta ute denna månad, iaf den andra halvan av månaden och det ska hålla i sig.
Ni som studerar resultatet kanske ser lite konstigt stora siffror på två ställen, skulden och pengar i depån.
Det är inte så att jag tagit ett nytt lån för att köpa aktier utan det är Rebecka som har skickat över lite av sina pengar för aktieköp. Jag satt ett tag och funderade hur man bäst redovisar dem men eftersom de faktiskt kommer från CSN i form av lån till Rebecka bestämde jag mig för att den mest rättvisa bilden vore att ta upp det som mitt lån. Graferna hade skjutit iväg lite väl mycket om jag inte jämnade ut dom.

Under månaden fyllde vi på med Tele 2 som ni läst om i tidigare inlägg och utdelningar jag fått är från MQ, Skanska, Telia, Ratos, NCC och Beijer Alma.
Så de ända större utdelnignarna som är kvar är från HM och Tele 2. Med de utdelningar jag fått hittils blir min Yield on cost 5,8%, får se om den lyckas komma över 6% då Tele 2 kommer dra upp den men HM kommer dra ned den.
Jag vet att jag redan nu kan ta reda på det och har skrivit om det i tidigare inlägg men i och med inköpet av Tele 2 har det förändrats och en liten överrraskning kan man väl spara till senare.
Jag lyckades inte komma upp i + 7500 kr men jag lyckades hålla mig över den lila linjen som jag fram tills sommaren har som ett mer realistiskt mål.
Dock fick jag en hint från chefen igår om att jag antagligen inte kommer få jobba lika mycket som jag bett om i sommar och inte med de arbetsuppgifter jag velat heller, så vi får se om jag måste hitta på något annat för att nå mina mål.
För närvarande ser fördelningen av aktier ut som på bilden. De extra pengarna från Rebecka ligger som sagt i depån och tar en stor del av kakan.
/Henrik

1 kommentar:

  1. Spännande blogg! Hittade hit via jobbochfirma. Ska bli roligt att följa :)

    Mvh
    legendarisk

    SvaraRadera