lördag 19 januari 2013

Vad håller ni på med?

Det kan knappast ha undgått någon att Telia haft det hett om öronen i och med licens- och mutskandalen i Azerbajdzjan. Inte nog med det så ska deras VD Lars Nyberg sluta snart och nu vill de sänka lönen för 200 av deras anställda, bra tajming .

För att rida ut en storm ska man enligt vad jag lärt mig göra så lite väsen av sig som möjligt i media och bara fokusera på kärnverksamheten alt göra bra utspel för att höja ens status. Hur smart är det då av cheferna att komma ut med detta nu när Telia inte ses med blid syn av allmänheten, många av deras anställda och de personer som funderar på om de ska börja jobba på Telia. Jag är en av de sistnämnda och var in på några jobbintervjuer på just Telia och till och med denna avdelning som det talas om i artikeln.

Jag blev ganska glad att det inte blev något jobb där då jag då kanske skulle behöva sänka min lön med 10 % direkt på studs, inget som sätter en god ton för ens framtid. Som aktieägare hoppas jag verkligen Telia kan ta sig ur det här och bygga upp sitt sargade rykte med allmänheten igen men med utspel som dessa så känns det som att de kommer ta ett tag.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar