onsdag 30 januari 2013

Det är lätt att vara efterklok



Som ni kanske kommer ihåg så sålde jag av Investor för några veckor sedan då jag tyckte värderingen var hög och jag började omvärdera den låga utdelningen.
Sedan dess har Investor fortsatt stiga och nu läste jag om att de höjer utdelningen en krona.
Jag trodde inte de skulle höja detta år då de redan höjde föregående år men nu har företaget en godtagbar utdelning och jag måste säga att jag ångrar att jag sålde en aning.
Tanken var att jag med Investorpengarna skulle köpa någonting annat som jag trodde mer på men jag har inte haft tid/kommit mig för/sett ett bra case, vad man nu vill säga, det har inte blivit av.
Men men, lätt att vara efterklok och säga "tänk om", innehavet var en mycket liten post i portföljen så det skulle inte ha påverkat så mycket men de gnager ändå lite.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar