torsdag 24 januari 2013

Det börjar sina


Jag fick en otrevlig nyhet här om dagen som verkligen kom olägligt.

Om ni tittar på mina månadsrapproter för de senaste månaderna (September, Oktober, November, December) så ser ni att mina pengar som finns på mitt sparkonto har gått ned ganska mycket. Från en stabil 36 000 i augusti som är en nivån som jag känner mig trygg med, till att just idag vara nere på 5 000. Jag har sett fram emot löningen nu för att få fylla på reserverna men än en gång har jag klantat mig och inte rapporterat månaden i tid till min arbetsgivare så inga pengar kommer komma in på mitt konto denna löning, utan jag får glatt vänta till nästa månad.

Detta i kombination med att Rebeckas reserver också smält bort gör att vi nu är i ett sårbart läge och jag kan bara be att ingen oförutsedd utgift dyker upp, jag vill inte behöva låna av familj och vänner.

Investeringarna å andra sidan går bra, och specielt marknadsföringsinvesteringen som fortsätter att stiga så vi får se hur mycket denna miss kommer påverka grafen i månadsrapporten. En sak är då säker, att när februarilönen kommer så kan jag äntligen andas ut igen. Till dess håller jag andan och tippar på tå (bildligt talat då såklart =))
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar