söndag 6 januari 2013

Månadsrapport December

Trogna läsare kanske började undra när månadsrapporten skulle komma eller om jag helt glömt bort den. Nej då, jag har bara varit lite sjuk och har inte haft krafter nog att göra den. Idag känner jag mig lite bättre så här kommer den.
Den här månaden lyckades jag ta mig över mitt mål på 7500 kr vilket var trevligt och förhoppningsvis ska jag kunna sluta stå och stampa på ett ställe och få igång ekonomin igen.

Den osäkra investeringen i marknadsföringsföretaget jag skrev om tidigare har gått som tåget och har snart dubblas i värde sen jag köpte och det känns väldigt kul. Jag pratade även med min vän som fick mig involverad i det här och han har varit på några möten med några höjdare och företaget växer så att det knakar, de har tydligen svårt att hinna med. Sådant är alltid roligt att höra men jag är fortfarande osäker på hur de ska kunna konkurrera med de stora höjdarna som Google och Yahoo. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte. Jag borde kanske skriva ett mer detaljerat inlägg av företaget men jag vill inte vara den som får någon av mina läsare att gå in i en riskfull investering som sedan visar sig vara en total nitlott, jag tar hellre och testar på det själv och kan involvera andra när jag är övertygad på att det inte är en dum idé.
Annars har inte så mycket hänt, förutom att jag sålt av Investor som fortsätter stiga kraftigt. Det är alltid lätt att vara efterklok men ack så svårt att tajma marknaden och jag känner mig ändå nöj med avkastningen jag fick, även om den hade varit bättre om jag sålt nu. Dock bara 250 kr bättre.
Mina obundna investeringar har snart passerat 200 000 strecket och en halv miljon på total summan är inte så långt borta heller, speciellt med tanke på att vi lär sälja lägenheten så fort jag kan få ett jobb och ett lån.

/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar