tisdag 11 december 2012

Säljer Investor


Investor kom med en bra rapport nu senast och har även annonserat att de säljer Gambro till ett bra pris så aktien har skjutit i höjden på typ 5 års-högsta och jag bestämde mig för att sälja av innehavet. Det är ett bra bolag som säkert kan höjas lite till men jag kände att min avkastning var mycket bra och kände mig nöjd. Jag har länge funderat på att sälja innehavet då den har så pass låg direktavkastning och nu när den gett mig en avkastning på 15% så tyckte jag att det kan vara dags att säga farväl. Själva innehavet utgjorde 2,9% av min portfölj så det är inte jättemycket som händer där men nu är frågan vart jag gör av pengarna. HM har ju gått upp en del och jag vet inte om jag är så sugen på att köpa dom nu. Telia är ett stabilt företag med bra avkastning men frågan är om prispressen i branschen kommer ställa till det för dem. Samma sak med Tele2. Sen har jag även haft ögonen på att öka i Beijer Alma men även för dom har priset blivit högre. Det är ingen press att jag måste investera på en gång utan hittar jag en bra aktie till attraktiva priser så slår jag till. Har ni läsare några förslag?
/Henrik

4 kommentarer:

  1. Du har ingen bank nu när du inte äger investor längre (investor äger SEB) så kanske handelsbanken eller swedbank

    SvaraRadera
  2. Jag funderat kring det där med banker och känner en viss oro kring den stora exponeringen mot bostäder om en omtalad bubbla skulle spricka. Det skulle vara Handelsbanken då som känns som den mest stabila av de svenska bankerna.

    SvaraRadera
  3. Telia är pressad pga den dålig pr de haft på senaste men där har du ett bra utdelande bolag som är stabilt. Det är min rek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tror telias aktie kommer stiga igen när alla mutanklagelser har lagt sig men det är lite oroligt fortfarande och man vet inte riktigt vart detta kommer sluta och vilka konsekvenser det får.

      Radera