torsdag 20 december 2012

Ibland kan ett brev göra så mycket

Vi har haft lite otur i vår familj på sistone. Egentligen så känns det nästan som att vi har en liten förbannelse över oss för ingenting verkar riktigt gå vår väg på många områden. Några få av alla de saker som har hänt på senaste är:

  • Inget CSN (i grunden vårt fel men det rättades snabbt ut i början på terminen men sen har lärare och annat dragit ut på tiden)
  • Borttappade nycklar (vi får se vad konsekvenserna blir av detta men i värsta fall ett nytt lås på dörren)
  • Fick inte ett jobb jag ville ha (också en lång historia men i slutändan så var det ett missförstånd som tydligen inte gick att förklara och gjorde att jag inte fick jobbet, riktigt trist)
  • Kassan har sinat i och med CSN och därmed även möjligheterna till investeringar (egentligen inte så farligt i sig)
  • Oväntade utgifter/nödvändiga investeringar som gjort den lilla kassan minimal 
  • Och nu idag en borttappad plånbok med nytt SL-kort mm (dock inte bankomatkortet som jag tog ut ut frökens plånbok i morse)

Allt detta i sig är inget jättestort problem men tillsammans så blir man slapp och lättretlig. Nu kom jag precis hem efter jobbet och efter att ha hjälpt Rebecka med att släcka den nya branden så var det inte så lätt att hålla sig glad och positiv. När jag dock öppnade dörren så låg där ett kuvert med min lönespecifikation. Lönen trodde jag skulle vara låg då jag, igen, glömt att rapportera alla tider innan deadlinen. Till min stora förtjusning fick jag se att den var mer än dubbel så stor än vad jag hade trott och de extrapengarna kan täcka upp för hålen i vår ekonomi som skapats och gör så att vi klarar oss med marginal till allt vi behöver. Ibland kan verkligen ett enkelt brev göra så otroligt mycket och att ens problem inte känns lika jobbiga
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar