tisdag 16 oktober 2012

Sju steg till en relation fri från pengabråk


Jag och Rebecka håller en kurs en gång i veckan för folk som planerar att gifta sig och trots vår ringa ålder och därmed erfarenhet så har vi skapat en kurs som vi tycker fungerar riktigt bra. Det var även roligt att vi genom omvägar fick höra att ”eleverna”  tyckte riktigt bra om kursen. I veckan som var så handlade det om mitt favoritämne, ekonomi. Först ville vi ha två lektioner dedikerat till ekonomi då det är så otroligt viktigt men det blev tyvärr inte så och en gång fick det bli. Problemet jag insåg rätt snabbt var att hur tar man upp det otroligt stora ämnet ekonomi och presenterar och diskuterar ämnet på bara en timme, omöjligt. Så jag gav dem alla en läxa så att jag inte skulle behöva börja från början utan att vi kunde få en bra diskussion. Jag bad dom läsa ”Sju steg till en relation fri från pengabråk”, en bra bok som ger intressanta förslag. Den kan med fördel läsas tillsammans med sin respektive och är en bra början för att komma in på ämnet. Jag och Rebecka gjorde det och vi lärde oss saker om oss själva och varandra som vi inte riktigt hade förväntat oss. Så detta inlägg är egentligen ett tips om denna bok som kanske kan hjälpa några av läsarnas relationer, och tro mig, läser ni och gör ni uppgifterna med er respektive så kommer ni få nya insikter. Boken är bara en 8 sidor ungefär men är fullpackad med förslag som kan förbättra er relation. (För alla singlar så finns även mycket annat bra på hemsidan så ta en titt så hittar ni säkert något som passar er.)
/Henrik

1 kommentar:

  1. Får man fråga vilka som går en kurs innan de ska gifta sig?

    Och varför just ni håller kursen, är ni kanske psykologer eller terapeuter?

    De enda jag känner till som håller kurser i det syftet är frireligiösa grupper men det vore kul att höra om det finns andra kurser.

    SvaraRadera