söndag 28 oktober 2012

Känn dig fri


Min underbara fru lyssnar mycket på radio och en av de låtar som spelades påminde både mig och henne om vårt mål, att bli ekonomiskt fri och med allt som följer med det. Tycka vad man vill om hiphop/rap låtar men denna låt, och grupp för den delen, gör mig glad. Det är Panetoz jag pratar om och låten som ni säkert känner igen "Känn dig fri".

Det är lite så jag känner mig när jag tänker på vår framtid som ekonomisk oberoende. De sjunger om att de har jobbat hårt hela veckan men nu är det fredag, de har pengar på fickan och ingenting kan gå fel. Jag tänker nåt liknande, jobba hårt i några år och sedan när det äntligen är helg eller vi uppnått vårt mål så är det fest.

Hur som haver så motiverar den låten mig till att kämpa vidare och se fram emot "helgen" och jag tänkte dela med mig av låten utifall den kanske kan motivera någon annan där ute att nå sina mål.
Vad motiverar er?
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar