tisdag 11 september 2012

Köpa Ratos?

När man läser en artikel som denna så undrar man om man gjort rätt val. Mina två investmentbolag ligger i topp tre, nedifrån. Investor har i mångt och mycket stått still och det är inte mycket som verkar hända i företaget, eller har jag helt missat nyheterna därifrån? Ratos däremot har haft det tufft och enligt vad ledningen har sagt så verkar det vara osäkra tider framöver så de kan mycket väl gå ned lite till innan en ljusning kommer. Jag satt dock och läste lite synpunkter på artikeln och en av dom löd något i stil med att det var nu dags att sälja Hakon för att köpa Ratos. Det ligger kanske något i det, det är ett bra företag som har det svårt för tillfället men kommer komma tillbaka, så varför inte köpa? Jag får ta en djupare titt och se om jag är villig att följa mina egna funderingar, någon som har en tanke kring det?

/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar