lördag 1 september 2012

Månadsrapport Augusti

Det har inte hänt så otroligt mycket denna månad. Jag har mest jobbat på jobbet och med firman som nu är i startgroparna för att börja tjäna pengar, vilket är kul. För er som behöver hjälp med att förstå alla grafer och små kryptiska rader av text så finns det en lathund här.



På aktiesidan gjorde jag inga ändringar i portföljen men däremot gick aktierna ned några tusen vilket gjorde att resultatet inte blev lika bra som jag först hade hoppats på. Däremot så är sparkontot välfyllt så det kan nog bli någon investering under september, någon som har förslag? 


Jag lyckades med liten marginal att komma över mitt ursprungliga mål att gå plus 7500 kr men i och med att jag ligger efter från föregående månader så hade jag behövt minst 8000 för att hålla mig i fas med den långsiktiga utvecklingen. (se snitt som krävs återstoden och snitt/ månad = 7500) 

Tittar vi på grafen så fortsätter den röda linjen som är utfallet att närma sig den lila och blå linjen medan den sackar efter mot den gröna. Hade vi inte haft lån och aktier hade vi dock legat precis ovanför den linjen, ett intressant sidospår som jag kan komma att gå in mer på i ett senare blogginlägg. För september så har jag inga stora förhoppningar, vi ska åka iväg på en liten minisemester till London nu efter vårt slit under sommaren. De utgifter vi kommer ha där kommer garanterat ta ut sin rätt på resultatet. Så länge jag går plus nästa månad så är jag nöjd.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar