torsdag 4 juli 2013

Månadsrapport Juni



Här är månadsrapporten för juni. Aktierna gick upp minimalt denna månad men med tanke på vad som hänt på senaste så känns det helt ok. Dock har ökningen varit på sparkontot och den osäkra investeringen. Det blev nästan en tiotusen ökning, men bara nästa.





Jag ligger stadigt precis under mitt mål men jobbar mig uppåt och hoppas snart kunna ta mig upp mot den gröna linjen. Kan nästan se ut som ett tak som rent mentalt är svårt att ta sig över men det hoppas jag kunna bevisa att det inte är i nästa månadsrapport.

Telia har nu en större del av min portfölj än tidigare månader men eftersom de mesta av pengarna kom från Tele 2 så är telekomdelen lika stor. Jag har hört lite varningens finger för telekombolagen på senaste men tror på att de kommer kunna ge bra fin avkastning i år till. I alla fall Telia.

/Henrik

2 kommentarer:

  1. Vad är rak avkastning, ökande tillväxt 31 års dag och ökande tillväxt 6 år?

    SvaraRadera
  2. Här är en förklaring jag skrev för ca ett år sedan. Rak avkastnign ska dock vara rak tillväxt, vet inte varför det namnet ändrats.
    http://frihetsinvesteringen.blogspot.se/2012/08/forklaring.html

    SvaraRadera