onsdag 17 juli 2013

Sommaren och rapporter

Jag tror ingen som läser detta kan säga emot att det är skönt med semester. Att kunna lämna kontoret och spendera dagarna som man finner bäst är en härlig känsla. Utöver alla lata dagar i solen med grillning, bad och annat som man gör på sommaren så känns det ännu bättre att veta att medans allt detta händer så tjänar man ändå pengar.

Jag kom tillbaka från landet i morse där internet och nyheter på tv varit långt från tankarna och läste igenom ekonomipressen. H&M hade en bra rapport, Telia likaså och även Swedbank verkar tuffa på som den ska. Alla har sina olika problem att ta tag i men de tjänar fortfarande pengar och det känns uppfriskande att veta. Det är ju precis det här jag strävar mot, att kunna göra vad jag vill medans mina företag jobbar åt mig, underbart. Det är sådana här stunder, när man känner starkt varför man gör allt man gör och varför målet finns där, som man måste komma ihåg när det är tufft och frestelserna tränger sig på.

Sommaren tuffar på och företagen fortsätter tjäna pengar, underbart
/Henrik

2 kommentarer:

  1. Hur resonera du till Semester kontra den tid det tar att följa aktier, föra resonemang och gå igenom rapporter? Finns det risk att man missar något när man eventuellt stänger ute vissa medier?

    Lycka till, trevlig blogg!
    Mvh

    SvaraRadera
  2. Jag försöker köpa aktier som jag inte behöver följa intensivt och som därför klarar av att jag tar semester. När jag väl är tillbaka läser jag ikapp det jag finner intressant och behövligt. Det finns alltid en risk att man missar något men de viktigaste nyheterna nås man av ändå. Jag tror inte på att vara uppdaterad konstant, det blir för mycket brus

    SvaraRadera