lördag 31 mars 2012

Det första inlägget! Vad ska skrivas här månntro?

Välkommen ska du vara till denna blogg som författas av oss, ett par som bor i utkanten av Stockholm. Vi har länge haft idén att skriva om ekonomi och om hur vi planerar, och genomför det som leder till vår gemensamma dröm: oberoende, både ekonomiskt och på flera andra sätt. Att kalla det en ekonomiblogg är för snävt då vi investerar i framtiden på fler sätt än rent ekonomiskt. Dock kommer vi i vårt skrivande utgå mycket från ekonomi, och detta gäller särskilt den ena av oss som studerar detta på universitet. Den andra av oss (och eftersom det blir jobbigt att fortsätta skriva så här byter jag till "jag och Henrik") alltså jag, har ingen som helst bakgrund när det gäller ekonomi, men har under en period blivit allt mer intresserad av praktisk privatekonomi och hur ekonomins principer kan tillämpas i större sammanhang. Henrik kommer att hålla sig mera till den ekonomiska biten kan vi konstatera, medan jag (Rebecka) kommer att sväva ut och skriva och tänka mer kring det större temat: investering, bl.a. ekonomiskt men även när det gäller t.ex. livskvalité, utbildning och drömmar.

Med detta luddiga intro hoppas jag att du som läsare tittar tillbaks om en stund, för att se vad du kan inspireras till, lära dig eller underhållas av, på vår blogg.
/Rebecka

1 kommentar: