lördag 2 mars 2013

Månadsrapport Februari - Ny milstolpe


Denna månad kunde knappast ha gått annat än bra med tanke på att det blev två månadslöner som skulle komma in på kontot. 27874 kr gick jag plus med och det är rekord sen jag började mäta på detta sätt.

Aktieportföljen fortsatte stiga och det var främst tack vare Skanska, Ratos, NCC och Beijer Alma. Till och med Transcom gick upp mycket i procent men eftersom den utgör en så liten del av portföljen så märks det knappt. Som jag skrivit tidigare fick jag även en utdelning från MQ, mindre än förra året dock.

Sparkontot är äntligen uppe i betryggande siffror nu, jag är inte van eller bekväm med att den är så låg som den varit. 

Osäkra investeringar passerade nästa 30 000 gränsen och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den annat än att den varit min bästa investering, rent procentmässigt och fortsätter bara dra in pengar för mig, jättekul. 

Jag har börjar betala tillbaka på CSN-lånet denna månad men skulden stiger fortfarande, konstigt? Nej det är Rebecka som ger av sitt eget lån för att jag ska investera och jag tror det blir i internetmarknadsföretaget om jag kan få till det. 

Roligt är att mina obundna tillgångar äntligen är över mina skulder och därmed har vi passerat en halv miljon så denna månad blir en ny milstolpe. Detta är också första månaden sen i somras som snittet för vad som krävs för att nå miljonen under utsatt tid har minskat och jag siktar på att nå under 8000 nästa månad.
/Henrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar