söndag 15 juli 2012

Telia är inte det enda ruttna ägget?

Kommer ni ihåg att Telia varit i blåsväder om deras affärer i länder som kanske inte lever upp till den moral och etik som vi här i Sverige skulle vilja önska? Jag skrev ett inlägg om det för ett tag sedan där jag nämnde att det kanske inte är det bästa men att det är lite dåligt att hänga ut bara Telia sådär då många företag har tveksamma verksamheter. Jag hittade denna artikel som antagligen är skriven i kölvattnet av det program som visades på SVT. I alla fall så glömde jag bort att jag hade tänkt skriva ett inlägg om det, men nu hittade jag länken. <---Läs den. När man kollar på den grafen så känns Telia inte som det värsta ägget i korgen och jag blir lite förvånad att det inte kom fler liknande program. I alla fall så ville jag med detta bara ge någon slags fakta bakom mina ord om att många företag agerar lika och att man borde hänga ut fler företag, inte bara ett. Nu kanske det låter som om jag försvarar Telia men så är det inte. Min slutsats, precis som i inlägget innan är snarare en frågan; om man ska äga aktier i sådana företag. Detta kan bara du själv svara på och för mig så är svaret ja. Som det stod i det första inlägget så tycker jag att världssamfundet med politikerna i spetsen borde vara de som agerar med påtryckningar, ett företag kan inte göra mycket.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar