tisdag 17 december 2013

Home run igen

Ja inte har jag spelat baseboll men jag har haft ett lönesamtal med min chef och fick till en bra löneförhöjning. Det var dags för det årliga lönesamtalet och ledningen hade lagt ett tak på 2,7 % i höjning. Inte mycket till löneförhöjning men det är det som min chef hade fått att hålla sig till. Jag har bara jobbat på mitt nuvarande jobb sen september så snart fyra månader men har redan varit med om tre löneförhöjningar så jag var inte bered på att denna ökning skulle bli så stor men har ändå presterat bra sedan sist vi pratade. Jag har tex fått tagit över utbildningen av de nya, vilket var ungefär samma som jag hade på förra avdelningen. Vi hade även fått bedöma oss själva innan och sen hade chefen gjort likadant. Det visade sig att hon tyckte att jag presterat mycket bättre än jag själv satt och föreslog en löneförhöjning på 16.6 %... jag trodde knappt mina öron men när hon visade mig lappen så stod det mycket riktigt som jag hört.

Snabbt måste jag få bort min förvåning från ansiktet och börja tänka, vad skulle jag säga. Ja vad kunde jag säga, "tack så jättemycket, detta var mer än jag hade hoppats på" eller "WHOOHOOO" nja. Jag sa något i stil med att jag godtag löneförhöjningen och tyckte att den var rättvis. I alla fall så får jag titta över målen för nästa år nu och se om jag behöver höja dom ännu mer och se om jag inte kanske kan bli miljonär innan 30 nu. Det hade ju varit riktigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar