torsdag 2 maj 2013

Månadsrapport April


Ännu en månad men inget nytt rekord, långt ifrån. Nästan alla aktier gick ned denna månad, den ända som gick upp var Swedbank. Dock har vi fått mycket utdelning denna månad som kompenserar en hel del för det. Den största utgiften denna månad var helt klart biljetterna till Hawaii som också gjorde att resultatet blev ett minus, hela 3166 kr. Det som räddade denna månad från att bli en total katastrof var marknadsföringsbolaget som tuffar på, snart är det nog dags att börja sälja av lite och ta hem vinsten.  

Renoveringen fortsätter och Maj har redan fått en kostnad på den punkten. Jag har valt att inte öka värdet på bostaden innan det är klart och vi vet om det faktiskt höjer värdet eller om vi varit så amatörmässiga och klantat bort oss och slängt pengarna i sjön, en dyr läxa i så fall.

ECB sänkte för övrigt räntan idag, ett tydligt tecken på att krisen är långt från över och en av anledningarna varför jag inte handlat så mycket aktier som jag brukade göra för ett år sedan. Jag håller mig optimistiskt passiv där och skapar mig själv en större budget istället. Smart eller dumdristigt, jag vet inte, bara tiden får utvisa.

















/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar