onsdag 1 augusti 2012

Månadsrapport Juli

Vi är nu i linje med månadsresultatet för April, innan ”det stora fallet” som kom sig av, dels min egen klumpighet men främst av det stora börsfallet vi såg i Maj. Det känns också bra att vara över min ”absolut minimum” linje, den linjen jag skulle hålla mig borta ifrån som pesten själv. Enligt mina nya beräkningar så kommer jag dock inte komma ikapp den lila linjen som var min mer realistiska linje som jag försökte hålla mig nära tills skolan är klar. Jag kan egentligen inte klaga då jag redan jobbar mer än vad jag egentligen var uppbokad på och får mer över än målet per månad är.


I min portfölj är det egentligen bara en sak som har hänt, jag köpte på mig lite mer Fortum efter att dom gick ned lite och jag kommer antagligen köpa på mig lite mer om dom faller ytterligare. Dock är jag lite orolig för ”dödskorset” som jag fortsätter skriva om men inte riktigt följer. Känner mig lite löjlig som tar med det i beräkningen när jag inte följer teorin och som smått kritiserat den. Oavsett så antar jag att jag inser att andra följer den och om de gör det så påverkar ju de markanden och i slutändan mig.

Jag har med denna månadsrapport klarat av ett till av mina mål för det här året, att ha 150 000 kr i aktier. Att den klarats av såhär tidigt är främst av de pengar som Rebecka la in för aktieköp för någon månad sedan så nya målet blir väl 175 000 om jag följer rättesnöret på minst 5000 kr per månad…..fast det skulle bli för lätt, mål är till för att vara svåra att nå, precis som målet du såg här ovan i grafen. Nya målet blir 185 000 i aktier vid slutet av året, det borde få mig att hitta på kreativa lösningar för att få in mer pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar