torsdag 16 augusti 2012

Insidern hade fel?


Detta är en fortsättning på gårdagens tankar kring NCC så jag rekomenderar att ni läser de raderna först.

Ja nog hände det en hel del med NCC aktien idag som jag antog av gårdagens fall av A aktien. Rapporten var dålig och det verkar som att företaget har en hel del problem vilket inte känns bra för en aktieägare, jag för göra en omvärdering av företaget snart och se om jag fortfarande tror på affärsidén. Rapporten var dock inte lika dålig som "insidern" som sålde igår trodde vilket kanske indikerar...vad? Jag vet inte, men det hade varit intressant att veta vem som sålde, vi får väl kanske reda på det om några dagar. Iaf så möttes A och B aktien på mitten idag. A aktien som gick ned 10% igår, gick upp 4,65 procent idag och B aktien gick ned 4,7 procent idag och handlas nu på ungefär samma nivå (123,70 vs 123,60). Frågan är ju om det är en attraktiv nivå att köpa upp fler aktier på, som sagt så kommer jag göra en ny analys och se hur jag kommer agera.
///Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar