onsdag 22 augusti 2012

Berg- och dalbana

Att det är oroliga tider är ingen nyhet men att SMA 50 skulle åka berg- och dalbana upp och ned kring SMA 200 var jag inte riktigt beredd att tro.



Som man kan se på grafen här ovan så har det senaste året varit en köp- och sälj tid för alla som slaviskt följer denna metod. Det har varit ovanligt mycket upp och ned då om man ser på grafen nedan så brukar den ge mer långsiktiga tydliga signaler. Den ändå gång man kan se något liknande på denna graf är i mitten på 2006 då den dök en snabbis för att bryta upp igen rätt snabbt.

Jag skrev i tidigare inlägg att "jag tror att den kommer bryta upp underifrån ganska snart" och det är kul att ha rätt ibland. Skulle jag göra någon spekulation för framtiden så skulle jag tippa att vi får se ett fortsatt instabilt läge där denna investeringsfilosofi kanske inte är det bästa valet då berg- och dalbanan kommer fortsätta.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar