torsdag 1 augusti 2013

Månadsrapport Juli

Då var det dags för en ny månadsrapport igen, denna gång med riktigt bra resultat. Det kanske skulle vara konstigt om resultatet inte var bra med tanke på vilken uppgång vi sett på aktiemarknaden på senaste. Jag tycker börsen är och varit övervärderad ett tag nu och kommer nog avvakta ett tag med aktieinköp tills det gått ned en bit. Rekylen borde komma snart.

Resultatet då. Ja det blev näst bästa resultatet sedan jag började mäta: 29 377 kr plus denna månad. Som sagt så är mycket av det aktieuppgångar (ca 17 000) så de kommer nog bära av nedåt nästa månad, vi får se.

Två fler mer glädjande ämnen är att jag lyckats ta mig över 600 000 gränsen för total nettoförmögenhet och även tagit mig över "Rak tillväxt" linjen. Jag hoppas på att kunna hålla mig över denna linje nu och ta mig över den 
högsta linjen jag har på grafen "Ökande tillväxt 31 års dag" om någon månad. Följer jag den linjen så är jag miljonär på min 31-årsdag. Det är faktiskt ett ganska realistiskt mål nu med nya jobbet och kommande löneförhöjningar. Det var en som undrade vad allt betydde så här är länken till förklaringarna på de olika mer eller mindre kryptiska posterna. Det ända som inte står där är de osäkra investeringarna som är en investering i ett internetmarknadsföretag som gått som tåget hittills men börjar visa tecken på att tappa tempo.

Inom aktieportföljen har mycket litet hänt. Någon aktie har gått bättre än en annan och tagit en procentsats, det är allt.

Jag tog förövrigt ledigt från jobbet imorgon för att kunna få en långhelg och njuta lite av min nya anställning mm med frugan. Känns gött att kunna ha det så flexibelt och kunna ta lite strödagar när man känner för det.

/Henrik

2 kommentarer:

  1. Grattis får man väl säga!
    Skulle vara trevligt att se lite andra färger på ditt cirkeldiagram. lite svårt att urskilja t ex ncc hm och tele2
    Mvh
    I övrigt en bra blogg keep it going!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din poäng. Det är de här färgerna som blir automatiskt när man gör diagrammet men jag ska se om jag kan hitta på någon lösning. Annars är det inte så svårt, man följer listan till höger med första blå längst upp som är Beijer Alma som är den första blå i diagrammet, fortsätter till andra blå som är H&M som är den blå ute till höger och följer bara klockan så med NCC och sist men inte minst Tele 2. Så det finns en logik men man kanske kan byta ut någon färg, jag ska se vad jag kan göra.

    SvaraRadera