tisdag 30 juli 2013

Goda nyheter

Goda nyheter hos frihetsinvesteringsfamiljen. Efter oräkneliga sökta jobb och allt för många intervjuer har jag nu fått ett nytt jobb. Det känns väldigt skönt att jag kommer få lära mig nytt och lära känna nya kollegor. Det jobbet jag har idag är ganska enkelt och blir lätt repetativt och tråkigt. Det har dock kännts skönt att varit en av de som kan jobbet bäst och haft den säkerheten om hur alla rutiner och bestämmelser ser ut. Det är ett härligt gäng jag har jobbat med, även om det har blivit några blogginlägg om deras okunskap när de gäller ekonomiska frågor.

Jag kommer nu få hantera mer avancerade frågor och få använda mer analytiska egenskaper. Det nya jobbet är på samma företag så flytten blir inte lång, bara runt hörnet och ned i korridoren vilket också känns bra, jag gillar banken. 

Rent ekonomiskt så blir det lite mer i plånboken men inte lika mycket som jag hade hoppats. Tydligen ville min nya chef ge mig mer, det var i alla fall det hon sa, men att "avdelningspolitik" hade kommit emellan. Hon lovade dock att inom några få månader kunna revidera upp lönen två gånger om efter avslutade interutbildningar och sedan ändå hinna med den allmänna löneförhandlingen i början på året. Det låter bra men vi får se hur det blir med den saken, än jublar jag inte.

Jag kommer jobba kvar på mitt nuvarnade jobb i en månad till så nu kan jag ta det en aning lugnare och börja avsluta mitt jobb innan jag kommer utbilda min efterträdare som redan ligger i startgroparna för att börja. Det ser ut som att miljonen kommer nås under utsatt tid, kul.

3 kommentarer: