måndag 10 juni 2013

Vad är det som händer?

Ja det kan man med rätta fråga sig efter min långa frånvaro från skrivandet. Någonting jag försökt lära mig under åren är att man inte ska ge andra skulden för saker som händer i ens eget liv utan hitta lösningar på problemet istället och därför så ska jag inte skylla på någon annan än mig själv. Huvudanlednignen till att inte ens månadsrapporten har kommit ut är att vårt internet har slutat fungera och jag har inte velat föra över filer till jobbdatorn och sitta där och skriva mina inlägg, det känns inte helt ok. Internetföretaget håller på att åtgärda felet men det verkar vara huvudkabeln som gåt sönder så det drar ut på tiden. Jag fick för övrigt sitta p åRebeckas skola och betala min räkningar i månadsskiftet.
Nu vet ni anlednignen, ett problem som hade kunnat överkommits om jag hade orkat.

Jag tänkte ändå föreslå en bok som jag läser om nu för tredje gången tror jag.
Den är mer än bara en ekonomibok, den går in mycket på mindset och strategier som är bra att använda för att lyckas. Boken heter "Vägen till ekonomisk frihet : första miljonen om sju år" av Bodo Schäfer. Avgör själv om ni gillar honom men här har ni hans 10 aktieregler

Jag hoppas på att kunna skriva mer snart

/Henrik

1 kommentar:

  1. Ja, jag började undra vad som hänt, tråkigt att internet inte fungerar. Jag har också läst ltie av Bodo och det är en bra bok att ha som grund tillsamans med annat, dock känns det som om han drar för stora växlar och får verkligheten att se för lätt ut. Men som inspiration är boken bra.

    SvaraRadera