lördag 15 juni 2013

Månadsrapport Maj

Nu är internet tillbaka och äntligen kommer månadsrapporten för maj. En halv månad försenad och man börjar redan blicka mot junis siffror men här är dom i alla fall. På aktiemarknaden så har de flesta utdelningarna redan kommit och det kommer en sammanställning av det om ett tag. Annars så har det inte hänt så mycket i portföljen. Rent generellt så tycker jag aktiemarknaden varit en aning övervärderad nu när den varit uppe på en tvåsiffrig uppgång för året. Det börjar dock dala och nu ligger index på runt 7% så det kan vara så att det blir något inköp.
Rent resultatmässigt var det en bra månad, +20 000 säger man aldrig nej till. Man kan verkligen se en stor skillnad på när jag var student och nu när jag jobbar. Ta en titt på grafen så ser ni att det var runt årsskiftet, där jag fick jobba mycket och sedan fick fast som det började dra iväg. Jag försöker lägga undan mer än 50% av min lön varje månad och inte frestas av att spendera mer pengar än jag gjorde som student. Det är kul att äntligen ligga så gott som i fas med mitt mål nu och det blir automatiskt att jag redan börjar sträva mot nästa linje, den där jag är miljonär på min 31-årsdag. Jag har även passerat en ny gräns, jag har tjänat mer än 100 000 kr de senaste 12 månaderna, det bådar gott inför framtiden då det är över målet på att gå + 7500 kr varje månad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar