söndag 3 februari 2013

Månadsrapport Januari


Trots min miss med lönerapporteringen så lyckades jag gå plus denna månad, det kändes riktigt skönt. Som ni kan läsa om i tidigare inlägg så har jag inte fått någon inkomst alls denna månad vilket har gjort att mitt sparkonto ekar ovanligt tomt.

Det har dels varit för att varken jag eller Rebecka fått studiebidrag denna termin av två helt skilda anledningar, så vi har fått snåla och tagit på reserverna. I alla fall så ska Rebecka börja få CSN igen så det känns skönt, det är en inkomst som behövs just nu. 

Jag köpte Swedbank inför rapporten och det var kul att se hur den sköt i höjden och att utdelningen höjs. Det var lite ovanligt av mig men jag köpte den på en magkänsla och det lönade sig denna gång. 

Andra ekonomiska saker som hänt är att jag investerat lite i mitt företag och den summan fick vara med i ”osäkra investeringar” så det är delvis därför den är 9000 mer denna månad. 




Aktierna har ju åkt både hit och dit under månaden och speciellt nu när rapporterna börjat strömma in. NCC har tex ökat mycket denna månad efter en nyhet som marknaden glädje sig åt. 

Nu i februari kommer jag troligen få möjlighet att investera lite mer i marknadsföringsföretaget för att smörja kugghjulen där och jag kanske får tid att köpa någon aktie efter att lönen kommit, vi får se. Annars så har jag jobbat heltid på mitt jobb och söker fortfarande efter någonting nytt. Det finns några intressanta företag som har meddelat sitt intresse men det är alldeles för tidigt att säga något, tiden får utvisa.
/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar