torsdag 2 januari 2014

Nya mål för 2014

Nytt år och nya mål. Jag tänkte i vanlig ordning presentera månadsresultatet och skriva lite om det gångna året men jag glömde bankdosan hos svärföräldrarna. Så det får bli en liten bakvänd ordning där målet för det nya året presenteras före vi gjort bokslutet för det gamla.

Min ofullständiga tro är att jag kan lyckas höja min nettoförmögenhet med samma summa som jag gjorde 2013. Detta tror jag trots att börsåret detta år inte kommer vara lika bra som föregående år, ingen högoddsare precis. Som kompensation så har min lön gått upp en hel del så dom tar nog ut varandra. Därmed kommer jag dubbla mitt månadsmål från 7 500 kr till 15 000 kr och då blir målet 180 000 kr för hela året.

Med detta som mål kommer jag även bli miljonär innan 30 år fyllda, som naturligtvis är en rolig milstolpe att nå. Jag har länge känt mig frestad att höja upp värdet på min lägenhet då dom snarare går runt 700 000 än 500 000 nu för tiden men i vanlig ordning så vinner min försiktiga sida och jag inväntar en försäljning. Skulle det bli så att vi flyttar i år och får sålt vår lägenhet för 700 000 så blir miljonen nådd redan i år.

Andra ekonomiska mål för 2014 är sekundära till detta mål men jag vill gärna att aktiemarknaden går ned för att kunna köpa ännu fler aktier. Låter kanske konstigt i mångas öron men jag har gått igenom detta resonemang i tidigare inlägg och för mig är det mycket logiskt. Jag frågade även min fru vad henens mål var och hon skulle hör och häpna dra ned på matbudgeten genom att köpa mer säsongbetonat, hoppas det kommer gå bra.

Om någon dag kommer resultatet för månaden och för hela året
/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar